Tragedi Berdarah Di Christchurch #

0% of 100
RM 22.50 RM25.00 -10%
Kod Produk: #9789672107675
Status: In Stock
Berat: 0.222kg | 164 Mukasurat
Stok: 3 unit
+ BELI SEKARANG
Sinopsis & Review

Sinopsis:


 


"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah. "sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepada mu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagi mu". (QS. Al-Baqarah:120)


 


Sebahagian umat islam di sana yang sebelumnya tidak pernah atau jarang terlihat di Masjid, sejak maghrib semalam sehingga subuh ini berebut datang menghadap kepadanya.


 


Mereka memenuhi rumah Allah bukan sekadar untuk menunjukkkan solidariti. Lebih jauh lagi, mereka sedang mengadu kepada Allah tentang kezaliman demi kezaliman yang terjadi sejak hari-hari sebelum ini, dengan kemuncaknya semalam di New Zealand.


 


Sekali gus mereka berdoa, berharap perlindungan, serta pasrahkan segalanya, yang akan terjadi hari ini dan di masa depan, kepadanya.


 


Kalau misalnya masjid ini diserang, semoga saya ada ketika itu. Lalu saya menghentikan serangan tersebut atau gugur di tangannya sebagai syuhada. Mana saja yang menjadi takdir Allah, saya sudah siap sedia. Semoga dengan itu Allah mengampuni saya."


 


Hikmah dari tragedi tembakan tersebut adalah bukan islam semakin ingin mengetahui tentang islam dan beratus-ratus saudara baru telah mengikrarkan syahadah selepas tragedi tersebut.


 


 

Komen