Rantai

0% of 100
RM 25.20 RM28.00 -10%
Kod Produk: #9789674463977
Status: In Stock
Berat: 0.335kg | 448 Mukasurat
Stok: 4 unit
+ BELI SEKARANG
Sinopsis & Review
Tajuk: Rantai

ISBN: 978-967-446-397-7
Penerbit: Buku Prima
Penulis: ARMAN JAZEE, SAIDEE NOR AZAM & ARIFFUL BAQI
Tahun Terbitan: 2018
Muka Surat: 448 
Halaman: Hitam Putih
Format: Paperback
Berat (kg): 0.335 kg
Dimensi (cm): 18.5 cm x 11.5 cm x 3.2 cm
 
SINOPSIS
 

RANTAI BERNYAWA


SINOPSIS:
Azim seorang Pencuri Profesional! Tiada apa yang dapat menghalangnya. Bila dia sudah menetapkan sasarannya. Lukisan bernilai jutaan ringgit, berlian bernilai jutaan dollar, barang kemas yang bernilai jutaan euro menjadi sasarannya.


Tetapi kali ini Azim sudah tersilap langkah, dia tidak sepatutnya mengambil barang itu. Dia tidak menyangka kerana kesilapan yang kecil membawa natijah yang besar. Seorang demi seorang mati dalam keadaan yang misteri dan mengerikan.


Kini dia tiada pilihan, dia terpaksa meminta pertolongan musuh yang memburunya untuk mencari pembunuh sebenar. Dia tidak sangka rantai yang dia curi dihuni syaitan yang kejam serta tidak harus dibangkitkan. Syaitan yang terkurung 3500 tahun yang lalu kembali untuk merajai dunia. Dia tiada pilihan…


 


RANTAI SAKTI


SINOPSIS:
Seutas rantai yang diperbuat daripada batu yang gugur dari langit sebenarnya mempunyai satu kuasa yang tiada tandingan. Pada awalnya Rantau memakai rantai itu hanya kerana ingin menjaganya, setelah diamanahkan oleh bapanya yang juga orang pertama yang menjumpai batu dari langit itu. Namun ketika Rantau menuntut ilmu persilatan di hujung kampung. Bapa dan abang sulungnya telah menjadi mangsa kekejaman penghulu kampung yang bernama Naning.


Penghulu Naning telah merampas sebahagian batu langit itu untuk ditempa menjadi senjata yang mampu membuatkan kedudukannya terus kukuh dipandang tinggi oleh manusia. Rantau telah mengamuk setelah mendapat berita bahawa keluarganya telah dibunuh. Dan dia telah nekad untuk membalas dendam akan kematian darah dagingnya. Namun penghulu Naning bukanlah sembarangan manusia. Dia dilindungi sihir hitam yang amat ampuh. Apakah benar rantai yang dipakai Rantau mempunyai kuasa yang sakti? Mampukah Rantau membalas dendam ke atas penghulu Naning? Atau yang kematian bakal menjemput Rantau.


 


RANTAI EMAS 


SINOPSIS:
Kumpulan Black Chilli merompak Rizqi sehingga terlantar koma di hospital. Farah, isteri kepada Rizqi yang merupakan bekas pembunuh upahan tekad mengangkat senjata demi membalas dendam di atas kejadian yang menimpa suaminya. Semua pengikut Black Chilli diburu dan diseksa untuk mencari pelaku yang sebenar dengan menggunakan nama samaran Kaminari. Pembunuh upahan yang pernah menggemparkan dunia suatu masa dahulu.


Ifwat, ketua kumpulan Black Chilli yang mendendami Kaminari semenjak setahun yang lalu mengerahkan seluruh pengikutnya untuk memburu Kaminari. Pembunuh demi pembunuh dihantar untuk menewaskan Kaminari namun semuanya menemui jalan kecundang.
Satu kejadian telah mengejutkan Ifwat apabila mendapati sebenarnya terdapat dua orang musuh yang menggunakan gelaran Kaminari. Seorang berjantina lelaki dan seorang berjantina perempuan.


Siapakah Kaminari lelaki dan apakah urusannya dengan Ifwat? Pada masa yang sama, berjayakah Farah membalas dendam apabila Ifwat menggunakan Perisai 1000 Nyawa, senjata alam Melayu yang memberikan tenaga mistikal kepadanya?



Komen